salji

sweet sour relationship

Daisypath Anniversary tickers

love is in the air

Daisypath Wedding tickers

Thursday, May 26, 2011

mende pe gok mu??

see the title??

tu slh satu loghat terengganu or GANU..

aku mmg org ganu
aku lahir kt ganu
aku dibesarkan kejap pon kt ganu
parents aku org ganu
so, ksimpulannya mmg kaum kerabat aku kt ganu la..

tp

rumah aku kt kuantan
aku duk kuantan since aku drjah 2
sbb ayah aku kene transfer kerja ke kuantan
kitorang 1 family pon berhijrahla

so...
aku x bape fasih sngt ckp ganu
ckit2 tu bleh la
stakat stahun skali balik kpg, ape barang nk ckp ganu
ye dok???

skang aku mngalami msalah yg agak serius
eh, tipu.. xdela siyes sngt.. hehe

aku internship kt kemaman
tau dok kemamang kt ane??
berat angat mu dok tau kemamang kat ane..
kt ganu kite la mek ngn awang eiii..
doh guane gamok hambe ckp ganu??
hahaha

biasanya org ganu, diorang amat bangga akan loghat yg mereka gunakan
sebab ape??
itu melambangkan negeri diorang sendiri

we must proud with our state rite
same with us
never shame to tell we are terengganu-ian
hahaha

oleh kerana aku da memilih utk internship di kemaman
so, nk x nk aku kene blaja how to speak fluently in terengganu's loghat

2minggu aku kt cni
sumpah sngt seronok
diorang sngat happening, caring
even kadang2 aku terkeluar ckp kl kan dan akn dijadikan bahan utk diorng mnyakat
tp aku sngt hepy, oways with my loud laughing
hehehe

for the conclusion
10 mnggu aku kat kemamang
aku kene ckp care org kemamang ah
mu nok suke kt aku guling2 pon pasni mapuh mu ah
doh ni mmg bahase aku sebeno

thats all from me
hidup GANU KITE
huahahaha

p/s: for my lovely honey bear, u must learn how to speak too.. dun wory, i will wait untill u can pronounce all the word nicely.. hehehe.. miss u bear.. mmmuuuaaahhhh..

No comments:

pretty!!!!